Υπεύθυνη δασκάλα: Μπάκου Καλλιόπη
Τίτλος ενότητας: Ο εξάχρονος ήρωας της Ορλεάνης, εφημερίδα Απογευματινή, 08/09/2005, επιμέλεια: Μαριάννα Ανδρούτσου
Περίληψη
Το κείμενο παρουσιάζει τον ηρωισμό του εξάχρονου αφροαμερικάνου Ντεαμόντε Λοβ που κατάφερε να επιβιώσει και να σώσει τις ζωές έξι ακόμα παιδιών που έμειναν χωρίς τους γονείς τους κατά τη διάρκεια του καταστροφικού τυφώνα «κατρίνα». Ο μικρός Ντεαμόντε δείχνοντας απαράμιλλη αγάπη, ψυχραιμία και υπευθυνότητα τα φρόντιζε σαν μεγάλος προμηθεύοντάς τα τροφή και νερό από τα σωστικά συνεργεία.
Συναισθήματα που αναδύονται κατά την ανάγνωση του κειμένου
Έντονο είναι το ηρωικό στοιχείο καθώς επίσης αισθητή κάνουν την παρουσία τους στο κείμενο η αγάπη, η υπευθυνότητα, η ψυχραιμία και η αυταπάρνηση. Όλα αυτά οδηγούν τον αναγνώστη να σταθεί με δέος και θαυμασμό στην πράξη του μικρού παιδιού από τη Νέα Ορλεάνη και να το θεωρήσει φωτεινό παράδειγμα προς μίμηση.
Διδακτικοί στόχοι
Παιδαγωγικοί -κοινωνικοί
-να γνωρίσουν τα παιδιά την περιπέτεια του μικρού Ντεαμόντε.
-να παρουσιάσουν προφορικά τα συναισθήματα που τους γεννήθηκαν κατά την ανάγνωση του κειμένου.
-να αποχτήσουν ενσυναίσθηση, δηλ, την τοποθέτηση του εαυτού τους στη θέση του άλλου.
-να αποχτήσουν κριτική σκέψη και να μπορούν να ξεχωρίσουν το καλό από το κακό.
-να μάθουν την σημασία της προσφοράς βοήθειας στον συνάνθρωπο.
-να σκεφτούν ότι δεν είναι όλοι οι άνθρωποι ευτυχισμένοι και χαρούμενοι.
Γνωστικοί- Γραμματικοί
-να κατανοήσουν το νόημα του κειμένου
-να γνωρίσουν τα αριθμητικά επίθετα, και να μάθουν την κλίση των απόλυτων αριθμητικών ένας-μία-ένα, τρεις-τρεις-τρία, τέσσερις-τέσσερις-τέσσερα.
-να μάθουν τη γραφή των απόλυτων και τακτικών αριθμητικών.
-να μάθουν να σχηματίζουν σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό ένα αριθμητικό.
-να μάθουν να γράφουν ορθογραφημένα λέξεις του κειμένου (ορθογραφία λέξεων).
Δραστηριότητες μαθητών-τριών
Δραστηριότητες γραμματικής και συντακτικού
-Τα παιδιά ασκούνται στην ανάγνωση και κατόπιν στην κατανόηση του κειμένου με κατάλληλες ερωτήσεις του/της δασκάλου/ας.
-Τα παιδιά εργάζονται ατομικά ή ομαδικά στις ασκήσεις του βιβλίου αφού προηγουμένως επισημαίνουν το γραμματικό στοιχείο ή στοιχεία της ενότητας.
Δραστηριότητες κριτικής και δημιουργικής σκέψης
-Τα παιδιά συζητούν για το τι οδήγησε τον μικρό Ντεαμόντε να πραγματοποιήσει την πράξη του αυτή.
-Τα παιδιά συζητούν και παρουσιάζουν σε γραπτό κείμενο τι θα συνέβαινε αν ο μικρός Ντεαμόντε δεν ενεργούσε έτσι όπως ενήργησε.
-Τα παιδιά παρουσιάζουν προφορικά ή γραπτά τη δική τους εκδοχή για το τέλος της ιστορίας, ευχάριστο ή δυσάρεστο.
-Τα παιδιά συζητούν και παρουσιάζουν σε γραπτό κείμενο τι θα έκαναν τα ίδια αν βρίσκονταν στη θέση του μικρού Ντεαμόντε.
-Τα παιδιά παίζουν θεατρικό παιχνίδι: Αναπαριστούν τα πρόσωπα της ιστορίας με παιχνίδι ρόλων. Κάνουν δραματοποίηση του κειμένου με κινήσεις σώματος, γκριμάτσες προσώπου και διαλόγους.
- Τα παιδιά ζωγραφίζουν την ιστορία με μορφή κόμικ είτε με τα κλασικά εργαλεία ζωγραφικής είτε με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού υπολογιστή χρησιμοποιώντας κατάλληλο λογισμικό δημιουργικής έκφρασης(Natural Art).
-Τα παιδιά αναζητούν στο διαδίκτυο περιπτώσεις αυτοθυσίας και προσφοράς βοήθειας προς τον συνάνθρωπο(φωτογραφίες από σεισμούς, πλημμύρες, εκρήξεις ηφαιστείων, καθημερινές μικρές πράξεις ανθρωπιάς, κλπ) και δημιουργούν το πόστερ της ανθρωπιάς το οποίο τοποθετούν σε κεντρικό χώρο του σχολείου.
-Τα παιδιά συζητούν για την αναγκαιότητα ύπαρξης και το ρόλο διεθνών οργανισμών και οργανώσεων που σκοπό έχουν την προσφορά βοήθειας προς τον συνάνθρωπο.(ΟΗΕ, UNICEF, ACTION AID, Γιατροί του Κόσμου,κλπ).
-Τα παιδιά ενώνουν τα χέρια τους και σχηματίζουν τον κύκλο της φιλίας τραγουδώντας το τραγούδι : αν όλα τα παιδιά της γης……

8 σχόλια:
Κύριε το έβαλα ωραίο;
ΜΠΡΑΒΟ ΑΠΟΣΤΟΛΕ !!!
Σας ευχαριστώ κύριε.
Μπράβο ρε Απόστολε, αλλά μπορείς να μου εξηγήσεις ποιος το έγραψε;είναι από το βιβλίο;είναι μια εργασία δική σου; και τι είναι αυτό που λέει...υπεύθυνη δασκάλα κλπ;
Την Δευτέρα θα μου βάλει ο κύριος την ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ που έυτιαξα.
Μπράβο Απόστολε!
συγχαρητήρια και μόνο που προσπαθείς και κάνεις αναρτήσεις μόνος σου και που στηρίζεις το blog!
Ευχαριστώ.
Δημοσίευση σχολίου